Continue - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Petra Courtz - WaarBenJij.nu Continue - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Petra Courtz - WaarBenJij.nu

Continue

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 Februari 2013 | Costa Rica, San José

Dus zondag zijn we naar een heel mooi park geweest, beetje rondgehangen, daarna teruggegaan. De groep uit Denver was ondertussen terug van NIKO (het 4 dagen survivallen in de jungle). Ik hoorde ze praten over ratelslangen, spannend… De volgende dag vertrokken ze alweer naar Jaco, naar het populaire strand voor surfers, dus we waren al snel weer de enige DTS-groep in het gebouw.

Dinsdag was er iemand uit mijn groep jarig. Ze is 20 jaar geworden. Wij hebben de avond ervoor even snel bedacht om een dansje voor haar te doen, als verrassing, omdat ze gek is op Michael Jackson. Dus wij hebben tijdens het avondeten even gek staan dansen op het nummer ‘thriller’, als een soort flashmob. In de avond had ik weer filmles. We lieten de filmpjes die we moesten maken aan elkaar zien. Er waren een paar goede resultaten. Na deze filmles bleven we met een groepje hangen in het lokaal. Het was heel gezellig. We hebben veel gelachen, veel gepraat en we waren heel creatief bezig: we hebben allemaal tekeningen gemaakt op het bord. Het grappige was dat op de volgende dag al onze tekeningen waren verdwenen en er een briefje op het bord was geplakt waarop stond: ‘Don’t touch!’ Oepsie…

Woensdag na lange tijd weer gevoetbald. Dit keer waren er veel gewonden gevallen. Iemand had een bloedlip, omdat hij tegen iemand’s hoofd knalde. Weer iemand anders had een verkeerde beweging met haar knie gemaakt. Weer iemand anders is keihard getrapt op zijn scheenbeen, waardoor het bloedde. Weer iemand anders moest zijn enkel in ijskoud water doen, vanwege een verkeerde beweging. Weer iemand anders struikelde en liep schaafwonden op. En ik kreeg kei keihard een bal tegen mijn scheenbenen. Niks ergs! Woensdagmiddag zijn we naar de stad geweest om free hugs te geven aan mensen. Dat was in het begin even wennen… Maar later werd het heel leuk. Vooral wanneer er kleine kinderen op je afkwamen. Zo lief! Ondertussen werd er wat muziek gemaakt door de andere studenten.

Zaterdag was mijn vader jarig! Even geskyped in de ochtend. Ik heb meteen even mijn tante’s gezien, dus dat was heel leuk. Daarna ben ik naar de stad gegaan met mijn filmklas. We hebben veel mensen gefilmd en nieuwe kanten gezien van San-José. We zijn van plan een filmpje in elkaar te zetten voor de nieuwe interest track die je binnenkort kan volgen bij YWAM San José. (Die nieuwe interest track heeft te maken met sport.) In de avond hebben we gezellig een film met z’n allen gekeken.

Deze week hebben we te horen gekregen wat we de laatste twee maanden gaan doen. In de eerste maand gaan we backpacken in Costa Rica zelf en in de laatste maand gaan we naar het buitenland. Welk buitenland weten we nog niet.

Wauw, ik zit hier alweer een maand en er is al zoveel gebeurd, terwijl er nog veel meer op mij te wachten staat. De tijd gaat hier zo snel. Het is alweer zondag en ik moet nog van alles doen: mijn boekverslag op een creatieve manier inleveren, maar eerst moet ik nog mijn boek uitlezen.., mijn dagboek over persoonlijke groei (elke week) inleveren, mijn eigen dagboek bijhouden enzovoort. Nog steeds druk dus.

Oh ja, raad eens wat ik afgelopen donderdag heb gedaan?! Ik ben om 05.00 uur opgestaan om te gaan hardlopen.... Daar ben ik normaal veel te lui voor. Ik was zo moe en hongerig daarna, maar het voelde goed haha.

  • 04 Februari 2013 - 13:17

    Tewel:

    Leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn eerste reis

DTS in Costa Rica

Recente Reisverslagen:

01 April 2013

The end of lecture phase

20 Maart 2013

Small stories

09 Maart 2013

Changes

03 Februari 2013

Continue

27 Januari 2013

3 weeks gone
Petra

Student bij Youth with a Mission

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 11368

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 25 Maart 2014

Seeking the warmth again

04 Januari 2013 - 03 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: