3 weeks gone - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Petra Courtz - WaarBenJij.nu 3 weeks gone - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Petra Courtz - WaarBenJij.nu

3 weeks gone

Blijf op de hoogte en volg Petra

27 Januari 2013 | Costa Rica, San José

Dat is alweer een lange tijd geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven.

Maar goed. De derde lesweek is inmiddels afgelopen, maar ik zal wat vertellen over de tweede lesweek met Daniel Holmberg. Dat was een zeer interessante lesweek en een zeer goede vervolging van de eerste lesweek (waarin gevoel een grote rol speelde), want het bleek dat wij veel standaard dingen niet meteen wisten over het geloof. We hebben dus veel waarheid meegekregen. De lessen waren heel leuk, vooral omdat hij altijd grappen om mij maakte..... Ja, ik was het pispaaltje haha.

Het was lekker druk deze week, want er waren veel studenten. Ik heb daarom ook veel nieuwe mensen leren kennen en gezellige momenten gehad. Deze week hebben we ook voor het eerst geholpen met het fundament leggen van een huis. Dat was niet zo heel bijzonder. Ook heb ik veel donuts gegeten, omdat ze me gewoon riepen (en het was voor een goed doel).

Zaterdag zijn we naar vulkaan Irazu geweest voor onze tweede fotografie-trip. Boven op de vulkaan was het verschrikkelijk koud, mijn hoofd bevoor bijna. Helaas heb ik de binnenkant niet kunnen zien, want het was veelste mistig.

Vanaf zondag zijn er verschillende bijzondere dingen gebeurd in onze groep. Geweldig om dat mee te maken.

De derde lesweek begon goed. Afgelopen maandag heb ik verschrikkelijk leuke dag gehad, met veel gelach en plezier. Dinsdagavond begonnen mijn filmlessen. In groepjes van twee of drie moeten we een kort filmpje maken. Daarbij moeten we 5 mensen interviewen met de vraag: 'What would you ask God, if you could ask Him anything?' Vandaag beginnen we met interviewen.
Woensdag zijn er een boel mensen vertrokken om te gaan survivallen in de jungle, (wat ik ook nog moet doen!!) dus sindsdien is het hier erg rustig. In de avond hadden we weer family night. Er kwam een band optreden. Ik heb echt genoten, iedereen ging uit zijn dak. Het was een geweldige band. Ik ben alleen de naam vergeten..
Donderdagochtend zijn we naar een heel groot park geweest, om stille tijd te nemen. Ik heb daar ook een toekan gezien en ben weer gebeten door iets, hetzelfde beest als de vorige keer, want mijn knie bloedde weer. Niks ergs! De rest van de dag heb ik gewoon les gehad.
Vrijdag was de grote schoonmaakdag. Allemaal moesten we het hele gebouw schoonmaken. Ik heb geholpen met alle bladeren wegvegen. Anderen moesten al het stof in het gebouw weghalen. Anderen moesten alle badkamers en wc's schoonmaken. Weer anderen moesten lunch klaarmaken. Ik was zo moe daarna. In de avond hebben we een leuke film gekeken over een tsunami.
Gisteren hebben we meegeholpen met bijbels uitdelen. Dat was best spannend, want ik kan helemaal niet zo goed Spaans spreken. Ik heb toch gewoon wat geprobeerd en het lukte. Ik heb een bijbel gegeven aan een man op straat en voor hem gebeden. Verschillende kerken hielpen mee. We waren met grote groepen arme wijken binnengegaan. In de avond ben ik uit eten geweest met een vriendin en haar oom (die hier op zakenreis was). We waren naar een visrestaurant gegaan en het eten was heeerlijk. Mijn buik was zo vol daarna. Het was echt een leuke avond.

Nu ga ik zo naar weer naar het park met een groep. De zon schijnt heerlijk, dus we gaan daar lekker lunchen!

  • 27 Januari 2013 - 19:44

    Jan & Eddy:

    Hallo Petra,
    Zo jouw reisverslag te lezen , heb je het wel naar je zin.
    Maar lieve Petra dat zijn daar wel zeer bijzondere donuts, die heb ik nog nooit gehoord.
    Donuts die roepen ha ha ha , riepen ze in het Spaans of Nederlands???
    Petra heb een fijne en gezegende tijd in Costa Rica.
    Lieve groetjes en Gods blessing.
    Jan & Eddy Voerman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn eerste reis

DTS in Costa Rica

Recente Reisverslagen:

01 April 2013

The end of lecture phase

20 Maart 2013

Small stories

09 Maart 2013

Changes

03 Februari 2013

Continue

27 Januari 2013

3 weeks gone
Petra

Student bij Youth with a Mission

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 11377

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 25 Maart 2014

Seeking the warmth again

04 Januari 2013 - 03 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: