First days - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Petra Courtz - WaarBenJij.nu First days - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Petra Courtz - WaarBenJij.nu

First days

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 Januari 2013 | Costa Rica, San José

Buenas tardes!

Eindelijk laat ik even wat van mij horen. Ik ben goed aangekomen na wat gedoe op schiphol over een visum. Het afscheid was daardoor verschrikkelijk snel en ik had ook geen tijd om na te denken over dat ik mijn familie en vrienden erg ga missen, want ik moest de vlucht naar Londen halen! Maar gelukkig werd ik toch wel heel emotioneel in het vliegtuig haha. Aangekomen in Londen heb ik mijn weg prima gevonden naar het volgende vliegtuig. En dat geldt ook voor de vlucht Miami-San José.

Ik kwam in de avond aan, dus ik kon meteen naar bed. Ik sliep heerlijk, want ik had al bijna 35 uur niet geslapen.
De volgende ochtend werd ik wakker tussen allemaal andere studenten uit verschillende landen: Noorwegen, Zwitserland, California, Brazilie enz. Heel leuk! Onze klas bestaat uit 11 meiden en 5 jongens.

Ik ben inmiddels al 3 dagen verder en het lijkt alsof ik er al weken ben, terwijl er nog zoveel op me te wachten staat..
Zaterdag heb ik een introductiedag gehad en we hebben een leuk, leerzaam, druk programma. We moeten wel om 06.00 uur opstaan.... elke dag.... (Behalve in het weekend.) Om 06.30 uur is het ontbijt. Wat eten we? Rijst met bruine bonen haha. Wat aten we zondag als ontbijt? Pannenkoeken. Grappig, want dit eet ik in Nederland als avondeten. Rijst met bruine bonen is typisch Costa Ricaans, dus we eten het hier elke dag.

Zondag zijn we naar een kerk geweest en daarna gingen we het centrum van San-José bekijken. Ik heb meteen al een paar foto´s genomen natuurlijk. In de avond hadden we een soort voetbaltoernooi. Dat was natuurlijk heel gezellig. Natuurlijk wel meteen spierpijn volgende dag haha.

Vandaag was mijn eerste studiedag. Het thema van deze week is ´Intimacy with God.´ Bijzonder hoe de ´preek´ nu al mensen raakten. Velen werden emotioneel. En dit is nog maar het begin! Ik ben heel benieuwd naar wat de komende weken mij zal brengen.

Oja, het weer hier is heeerlijk. De mensen zijn erg vriendelijk, het eten is lekker, Spaans leer je hier snel en ik heb tot nu toe nog geen enkel raar insect of beest gezien. Yes.

Ik ben echt dankbaar dat ik hier mag zijn. Ik wil de mensen die mij hebben gesteund/steunen ook heel erg bedanken!

Over een paar dagen zal ik weer even een update doen!

  • 08 Januari 2013 - 09:53

    Wieke:

    Ha Petra!
    Wat fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen! Je eerste dagen klinken gezellig gevuld, ik hoop dat je geniet. Heb het goed daar en leer maar veel tijdens de lesfase van je DTS. Je teert er nog jááááren op, leert de ervaring.
    Ik kijk uit naar je volgende update.
    Liefs uit Nederland, Wieke

  • 08 Januari 2013 - 19:28

    Annie En Egbert:

    Hoi Petra,
    Gelukkig is alles goed gegaan met je ticket. We hoorden het afgelopen vrijdag van je moeder. Fijn dat je je daar al zo snel "thuis" voelt. Belooft veel goeds voor de komende maanden. We leven met je mee.
    Liefs, Annie en Egbert.

  • 09 Januari 2013 - 07:44

    Laurien:

    Uit de reactie begrijp ik dat je een DTS aan het doen bent! Wat ontzettend gaaf! Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het een geweldige ervaring is. Geniet van alle mooie momenten en alle nieuwe dingen die je ervaart, ziet en leert! Gods zegen :) Ben benieuwd naar je ervaringen, dus zal zeker je blog blijven lezen :)
    Liefs Laurien

  • 09 Januari 2013 - 08:41

    Robin:

    Chayah en ik zullen je wat insecten toe sturen. Dit is onze manier van jou steunen, dat begrijp je natuurlijk wel. Ook verwachten we veel jaloersmakende foto's.
    Geniet ervan daar en tot in het regenachtige Nederland!

  • 11 Januari 2013 - 16:12

    Teweldino:

    Heey Petra,

    Zo te horen heb je het naar je zin daarzo in Costa Rica.
    Ik wou zeggen dat ik je heel moedig vind dat je deze stap maakt.
    Vraagje:Hoelang blijf je eigenlijk daar?? Ik wel eigenlijk wel weer zien.
    Gods zegen en ik geloof dat je er achter gaat komen wat God wilt met je leven.

    Veel plezier.

    Tewel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn eerste reis

DTS in Costa Rica

Recente Reisverslagen:

01 April 2013

The end of lecture phase

20 Maart 2013

Small stories

09 Maart 2013

Changes

03 Februari 2013

Continue

27 Januari 2013

3 weeks gone
Petra

Student bij Youth with a Mission

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 1009
Totaal aantal bezoekers 11399

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 25 Maart 2014

Seeking the warmth again

04 Januari 2013 - 03 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: