Busy busy - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Petra Courtz - WaarBenJij.nu Busy busy - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Petra Courtz - WaarBenJij.nu

Busy busy

Blijf op de hoogte en volg Petra

15 Januari 2013 | Costa Rica, San José

Jaja, ik vermaak mij hier prima en ik wordt ook nog eens wijzer.
Dinsdag was weer een gewone lesdag. Niets bijzonders gedaan.
Woensdag was ook weer een gewone lesdag, maar in de avond hadden we iets speciaals: family night. Deze Family Night is elke woensdag. Op deze avond komen we met alles en iedereen samen die bij YWAM San-José werkt. Dit keer was het eigenlijk niet zo'n grote groep, want de meeste leiders zitten nu in het buitenland. Die komen over een paar weken. Maar in ieder geval, ik moest toen mijn land (vlag) presenteren. Dus ik moest dansend de zaal binnenkomen met een grote Nederlandse vlag, leuk! En lekker eten op deze avond is niet te ontbreken. Rijst met kip ennn bruine bonen ja.

De volgende dag verliep hetzelfde, maar de avond was anders. Op deze avond zijn we met een groep naar een ijssalon geweest. Heerlijk om in de avond te wandelen onder het genot van een ijsje. Aangekomen bij 'the base' hebben we de gitaar erbij gepakt en liedjes gezongen onder de sterren. Wauw, dat was zo mooi. Iedereen zong ook gewoon echt heel goed mee! Het was fijn om deze avond met elkaar te sluiten met wat gezang en stille tijd.
Over zingen gesproken, ik heb me opgegeven voor het 'worship team.' Ik weet niet waarom, want ik vind zingen voor mensen eng. Of ik weet eigenlijk wel waarom: ik hou van muziek maken. Haha.

Vrijdag was onze laatste lesdag van Vanessa Valenzuela. And she was great. Ik heb iets heel belangrijks van haar geleerd. (Als je wil weten wat, stuur je maar een mailtje, want het is een lang verhaal.) Aan het eind van de middag gingen we met alle meiden in een kring praten over deze eerste week. Bijzonder hoe mensen al sort of progress hebben gemaakt. We hadden het over onze uitdagingen en over wat we allemaal hebben geleerd, gewoon over hoe onze week was.
In de avond gingen we spellen doen. Wat was dat gezellig! Veel gelachen enzo. Daarna gingen we met onze groep tot laat voetballen. Geen spierpijn dit keer. Yes. Ik heb wel een paar mensen blauwe plekken bezorgt of omver geschopt. Dus wanneer er nieuwe spelers in het veld kwamen zeiden ze tegen mij: 'You're dangerous. Please don't kick me.' Haha.

Zaterdag was een hele leuke dag. We zijn meteen na het ontbijt naar de Orosi Valley geweest voor onze fotografielessen. Het uitzicht daar was geweldig. We hebben een paar stops gemaakt op mooie plekken om foto's te maken, maar dan ook plekken waar toeristen niet komen. Helaas was de batterij van mijn camera na de eerste stop leeg.. dus heb ik de rest maar gefilmd. Mijn voet begon ook opeens te bloeden bij de tweede stop. Blijkbaar had een of ander insect mij gebeten. Een paar keer zelfs, kwam ik later achter. Maar het is niks ergs. Het staat wel stoer, zulke wondjes op mijn voet. Na deze trip waren we heel moe, maar het was een geweldige trip!

Zondagmorgen zijn we naar een andere kerk geweest. Een hele grote kerk, met achter het podium uitzicht op jungle, heel mooi. Ik ben daarna met vier andere studenten naar een winkelcentrum geweest om daar te gaan zitten met onze laptops, want daar was gratis internet. Helaas was ook hier de batterij van mijn laptop snel leeg.. Maar goed, we hebben wat rondgelopen en we zijn nog naar een supermarkt geweest, waar je boodschappen worden ingepakt! Handig zeg.

Vandaag start onze tweede lesweek met Daniel Holmberg. En hij gaat doen alsof hij een atheist is en dan mogen wij antwoord geven op zijn vragen. Lastig hoor, maar heel interessant!

Oh ja, iedereen hier heeft klusjes die elke dag gedaan moeten worden. (Behalve in het weekend.) Dus ik moet samen met Jerica (uit Nebraska) het avondeten voorbereiden en opscheppen voor iedereen en dat is natuurlijk heel gezellig. We hadden het vorige week heel druk, want er kwamen veel groepen studenten uit andere landen hier naar toe. Één groep is inmiddels al weer vertrokken.
Het blijkt ook dat, sinds ik hier ben, er een Nederlandse vrouw rondloopt. Nog steeds niet met haar gesproken, maar wel met een andere Nederlander. Zij leidt een andere DTS, dus ze was hier vorige week en is gisteravond weer vertrokken met haar groep naar Honduras dacht ik. Zondagavond had ik een heel leuk gesprek met haar. Grappig om een Nederlander te ontmoeten, zo ver van Nederland!

Nou, tot het volgend verslag!

  • 16 Januari 2013 - 20:02

    Lydia:

    he hoi Petra,

    wat leuk om te lezen dat je zo geniet!
    Manuel mist je wel een beetje hoor, zegt dan dat jij weg bent en vraagt zich dan af hoe je daar gekomen bent enzo. en als we het over het buitenland hebben dan zegt hij Costa Rica?
    vandaag hadden we het over de vakantie er was ook een meisje van school bij en zij vertelde dat ze weleens op vakantie is geweest met het vliegtuig. haar moeder werkt bij een reisburau. oh zij manuel wat leuk naar Costa Rica? duh.....
    maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar wat je geleerd hebt van Vanessa dus als je tijd hebt mail mij maar.

    groetjes Lydia en de rest natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Mijn eerste reis

DTS in Costa Rica

Recente Reisverslagen:

01 April 2013

The end of lecture phase

20 Maart 2013

Small stories

09 Maart 2013

Changes

03 Februari 2013

Continue

27 Januari 2013

3 weeks gone
Petra

Student bij Youth with a Mission

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 11378

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 25 Maart 2014

Seeking the warmth again

04 Januari 2013 - 03 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: